메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제2집
발행연도
2001.4
수록면
244 - 267 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to evaluate the contents of previous and current liberal education, and to devise its desirable directions in Theological universities. From its beginning. university education consists of two components: professional education and liberal education. Liberal education taught in Theological educational institutions, did not come from Christianity. This study pursues to answer the following questions. How has liberal education changed throughout history? What is the aim of liberal education today? Is it possible to implement a Christian liberal education? To which direction can a Theological University take m the field of liberal education in the 21st century ? This study suggested that the following points be achieved m Theological universities' liberal education: first, the integration of Christianity and academic learning. second, the preparation for the future information society with Christian world view; third, the development of character and communication skills; fourth, the promotion of active interaction between faculty and students; lastly, the provision of individualized and differentiated curriculum.

목차

Ⅰ. 서론

Ⅱ. 대학 교양교육의 이념 및 역사

Ⅲ. 대학 교양교육과정의 유형들

Ⅳ. 기독교적 교양교육?

Ⅴ. 결론

참고문헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-014422191