메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제40집
발행연도
2008.8
수록면
159 - 178 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Among major sources of Hamlet are Saxo Grammticus’ Historiae Danicae, Belleforest’s Histoires Tragiques and the Ur-Hamlet written by an anonymous author. In the first work, a beautiful woman who got along with Amleth since his childhood assumes the trace of Ophelia. But instructed to seduce him, she warns him of the trap so he can avoid it. In the second, Belleforest’s description of the seductive woman goes almost in the same way. Lastly, the Ur-Hamlet sprouts the characters of Polonius’s family including Laertes and Ophelia. What is more important is that the author genuinely invented the madness and death of Ophelia. In neither of the two preceding sources were madness, song and drowning of Ophelia. Shakespeare followed the footsteps of the basic frame of the Ur-Hamlet. It is, however, assumed that with his unbeatable imagination Shakespeare created both dramatically intense conflict between Hamlet and Ophelia; and the heart-breaking depiction of her madness, song and suicide. This paper aims to analyze Shakespeare’s embroidery of symbolism on madness, song and death of Ophelia, which reveals her unconscious desire for forgetting Hamlet and remembering Polonius. The symbolic study on Ophelia’s song and death, I believe, makes it possible to correct the marginality of Ophelia as a minor figure and put her up front back.

목차

Ⅰ. 들어가며
Ⅱ. 오필리어의 실성의 노래
Ⅲ. 오필리어 죽음의 상징성
Ⅳ. 나가며
인용문헌

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0