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학술대회자료
저자정보
김보아 (한양대학교) 이영옥 (한양대학교) 이승희 (한양대학교) 손영섭 (한양대학교) 정정주 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,396 - 1,400 (5page)

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In general, sampling times of Inertia Measurement Unit (IMU) and vision sensor are different. Vehicle modelusing IMU and vision has different vehicle performances depending on each sampling time. Thus vision information of slow sampling time is calculated by IMU information of fast sampling time. Performance of vehicle depending on each sampling period in multirate system are to be compared and analysised for the realization of the best performance system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 동역학 모델
3. 멀티레이트 조향 제어기 설계
4. 시뮬레이션
5. 결론
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