메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황순희 (부산대학교)
저널정보
부산대학교 인문학연구소 코기토 코기토 제65호
발행연도
2009.2
수록면
235 - 259 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine diverse aspects concerning the education of "communication" (meaning here, comprising both speaking and writing) in France and to ameliorate the education of speaking for the students in Korean university. The education of communication in France is performed throughout the whole public education and all of the disciplines, which is possible in part by means of the "transverse approach". In this paper, the French education of communication as well as education system showing a considerable difference, compared with those of other countries is investigated by and large.
The capability of "speaking" and "writing" is trained mainly, by four representative types of communication, exposition, text explanation, composed comment, dissertation and finally, evaluated by Baccalaureat. There is no education of "communication" for students in French university. The reason is explained by the following: first, the education of communication in France is performed throughout the whole public education and all of the disciplines; second, all of disciplines and linguistic activities are designed to be integrated each other; third, the communicative capability continues to be evaluated by all sorts of exams.

목차

1. 들어가는 말
2. 국내외 대학생을 위한 말하기 교육 현황
3. 프랑스의 교육제도
4. 프랑스의 의사소통 교육
5. 맺음말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0