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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
진창성 (한양대학교) 김원호 (한양대학교) 장익상 (한양대학교) 배재남 (한양대학교) 이주 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
3,311 - 3,318 (8page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The important parts of E-bike are frame, battery, motor, and controller. Especially, motor and controller are major parts which move the E-bike and person. This paper deals with design and advanced performance of the motor and controller for E-bike.
Drive method of permanent magnet motor can be largely divided into two types. One is BLDC drive and the other is BLAC drive. Merits of BLDC drive are low cost, small size and simple drive, but performances are not good compare with BLAC drive. So, This paper deals with lower acoustic noise and high efficiency of BLDC drive as BLAC drive.

목차

Abstract
1. 서론
2. IPM 전동기의 사양 및 설계
3. 고성능 BLDC 제어의 제안
4. 시뮬레이션에 의한 검증 및 평가
5. 결론
6. 감사의 글
References

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