메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yonghyo Park (중앙대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제26권 3호
발행연도
2010.9
수록면
291 - 324 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored the relationship between the use of reading strategies and reading comprehension ability of Korean college students when they read academic texts in English. This study also examined differences in the use of reading strategies when the students read academic texts versus when they read non-academic texts. One hundred fifteen college students participated in this study. The results indicated that the Korean college students’ reading comprehension ability was to some degree related to their reading strategy use when reading academic texts in English; the higher their reading comprehension ability, the more they used sophisticated reading strategies. The Korean college students used more volume of reading strategies when reading academic texts than when reading non-academic texts; they frequently used some specific reading strategies when reading academic texts, whereas they did not often use these strategies when reading non-academic texts. Based on these findings, instructional implications are discussed.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Method
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion and Implication
Ⅵ. Conclusion
References
Appendix : Survey of Reading Strategies (SORS)
Author’s Biodata

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0