메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이철현 (엔브이에이치코리아) 양정민 (엔브이에이치코리아) 조진호 (엔브이에이치코리아) 이원구 (엔브이에이치코리아) 우창수 (한구기계연구원) 최재민 (브이피코리아)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2014 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2014.5
수록면
939 - 943 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Among the Vehicle components, BSR Noise generating components typical is the first module of the headlining and cockpit modules. In this paper, among the BSR Noise generating components typical, I studied the way of visualization and reproduction of BSR Noise generated in the cockpit module. BSR Noise evaluation method in the component units of the existing, BSR Noise Measuring the excitation forces are using the jig with the caliber of the dedicated attached in an actual car, and constitutes a profile of the excitation force for each frequency, I was using the method that is input to the caliber of the BSR Noise only. In this study, the dynamic of the cockpit module of profiles that are conventionally used I have configured the signal that reflects the characteristic frequency. For component using a profile that is configured as described above It has to measure the proximity and noise figure of BSR Noise generation position throughout the test"s subjective assessment, the noise visualization using sound camera Was objectively the results of noise generation position of the subjective assessment by proceeding.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이음 재현을 위한 구조적 가진 조건
3. 가진 프로파일
4. 가진 프로파일을 이용한 이음 가시화
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0