메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제20권 제2호
발행연도
2015.5
수록면
223 - 245 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Many scholars have emphasized strategy uses in learning a second/foreign language. The present study examined 119 high school students' strategy uses and relationship between their listening achievement scores and their strategy uses. Data were collected and analyzed with respect to six kinds of listening strategies. According to the data, social strategies were used less frequently than any other strategies, but the relationship between the strategy use and listening scores was very weak (r=.23, r2=.05). On the other hand, the participants used affective strategies more frequently than any other strategies, but the strategy use showed weak correlation with listening scores and did not show any statistical significance in the case of high-level students (r=.08, ns). In other words, strategy uses did not guarantee high scores of listening comprehension. The strongest correlations were found respecting memory strategies and cognitive strategies. An implication emerges from the results: teachers should encourage their students to use the two kinds of strategies in teaching listening comprehension.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000701346