메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이봉섭 (두원기술연구소) 이용주 (두원공과대학교) 이태진 (두원기술연구소) 한준석 (두원기술연구소) 배인표 (두원기술연구소) 이건호 (두원공과대학교)
저널정보
대한설비공학회 대한설비공학회 학술발표대회논문집 대한설비공학회 2016년도 하계학술발표대회 논문집
발행연도
2016.6
수록면
357 - 360 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Development of a compressor for vehicle air conditioning system has been focused on high performance and noise reduction. Suction check valve is used to prevent the noise that is caused by the suction pulsation when a clutch-less compressor is operating in an OFF state. However, the suction pressure drop due to the increased flow resistance reduces the cooling capacity of a compressor. The aim at this study is to predict the cooling capacity drop rate and improving the performance with optimized suction check valve shapes. It proposed the theoretical cooling capacity drop rate, and the experimental studies were carried out in order to verify this. But those were not matched each other so that CFD analysis program was used to look for the cause. Results show that the pressure distribution of a valve surfaces affects the suction pressure drop. The cooling capacity was improved by the suction check valve that is modified to increase average pressure on a valve surface.

목차

Abstract
1. 서론
2. 가변사판식 압축기용 흡입체크밸브
3. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-553-001026123