메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
章蓉 (高麗大學 세종캠퍼스)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제25호
발행연도
2017.6
수록면
149 - 166 (18page)
DOI
10.24285/CLER.2017.06.25.149

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper mainly investigates the grammatical function of emphatic markers “可” and “是”.The results are as follows:
1. Emphatic markers 可 and 是"s grammatical function although not identical, but can be seen as modal adverbs in the sentence. they are generally located in the adverbial or adverbial before, can modify verbs, adjectives, pronouns, quantifiers, prepositional structure and other components.
2. The emphatic markers is placed on the position of the marker in the sentence, which can be changed according to the needs.
3. Some adverbs that be similar to 可 and 是, such as ‘并’, ‘也’, ‘就’, ‘才’, ‘又’, They should have the similar grammatical functions.
4. Ellipsis is one of the methods to judge the emphatic sentence. In addition, the componential analysis is one of the simple and easy methods to be used in the teaching process of emphasizing the sentence.

목차

Ⅰ. 绪论
Ⅱ. 强调标记词“可”和“是”的语法功能
Ⅲ. 含有强调标记词的强调句的教学法
Ⅳ. 结论
【参考文献】
【ABSTRACT】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-720-000995131