메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Lee, Jina (Sangmyung University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제69집
발행연도
2018.2
수록면
185 - 206 (22page)
DOI
10.21087/nsell.2018.02.69.185

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article provides an exploration of the theories and studies of speech in communication and cognition in language learning. In Vygotskian perspectives of sociocultural theory, language is seen as a continuum of social speech (overt talk-in-interaction with others), private speech(talking to the self) and inner speech(covert speech for cognition) in relation to internalization. Embracing this aspect, this paper discusses core notions of sociocultural theory in language learning and then reviews recent SLA studies in private and inner speech, types and functions of the speech, relevance of L2 reading and private speech, and gesticulation.

목차

Ⅰ. Opening Remarks
Ⅱ. Communication to Cognition
Ⅲ. Intrapersonal Speech in SLA Studies
Ⅳ. Closing Remarks
Works Cited

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0