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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
유승현 (홍익대학교) 강철희 (홍익대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 대한건축학회 2018년도 춘계학술발표대회논문집 제38권 제1호(통권 제69집)
발행연도
2018.4
수록면
247 - 250 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Since the opening of the Kyungbu High Speed Rail in 2004, there have been many improvements in the scale and level of facilities in Korea. However, the controversy over the appropriateness of the scale of railway stations that are continuously raised after the opening of the high-speed railway continues to this day. In particular, the scale of the railway station should consider rapid changes in the budget environment and convenience of railway users as well as the railway station operating environment and user usage patterns in the recent smart IT era. The purpose of this study is to analyze the functions of railway station users who stay in railway station for the longest time and to determine the scale of railway station, This is to present problems and improvement directions.

목차

Abstract
1. 서론
2. 철도역사와 콘코스에 관한 이론적 고찰
3. 고속·일반철도역사의 콘코스 면적산정기준에 관한 이론적 고찰
4. 콘코스 면적산정기준의 문제점 및 개선방향 분석
5. 결론 및 제언
참고문헌

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