메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Dennis Murphy Odo (Pusan National University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제54권 제2호
발행연도
2018.8
수록면
331 - 356 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The many benefits of using extensive reading (ER) to foster language learning are increasingly clear. However, considerably less is known about how ER might improve pre-service English teachers’ affect regarding L2 reading. Accordingly, this study investigated the effect of ER on pre-service English teachers’ L2 reading self-efficacy and perceptions of ER. A pre-posttest quasi-experimental intervention was conducted with participants who engaged in ER to observe its impact on their self-efficacy and perceptions. In contrast to previous positive research findings, these results were that ER did not substantially affect a number of aspects of their self-efficacy. Qualitative results revealed that participants became more familiar with English and enjoyed ER, but they also expressed some dissatisfaction with their ER experiences. These findings suggest that while ER encourages some positive emotional states when reading, we also need to pay much closer attention to addressing learners’ reservations and helping them to see the value of ER.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Literature Review
3. Methods
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (84)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-701-003398497