메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Yoon Jung (Pusan National University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제72집
발행연도
2019.2
수록면
113 - 136 (24page)
DOI
10.21087/nsell.2019.02.72.113

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The issue of whether to view reading and writing as separate or interrelated activities has been increasingly debated over recent decades. This paper aims to explore how reading-writing research has reached a point where it might be employed in the English as a Foreign Language (EFL) teaching context. For this purpose, the paper first summarizes how reading and writing instruction has moved from separate classrooms to integration in the same class, with particular emphasis on the mutually beneficial influences of the two skills. Secondly, a brief history of reader-response theory, along with its underlying assumptions and components, is introduced. Finally, two sample classroom applications of reader-response theory are offered in order to suggest practical implications for further studies in the EFL context, both inside and outside of Korea.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Connections between Reading and Writing
Ⅲ. Reader-Response Theory
Ⅳ. Classroom Applications of Reader-Response Theory
Ⅴ. Conclusion and Implications
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000474974