메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임상봉 (진주교육대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제89집
발행연도
2019.6
수록면
283 - 308 (26page)
DOI
10.21296/jls.2019.6.89.283

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The acquisition of the English prepositions poses a big challenge to the primary learners who study English as a foreign language. The main purpose of this study is to examine the primary students’ understanding of prepositions and their abilities to use prepositions correctly. Moreover, this research also aims to determine the causes of the difficulties elementary students face while learning English prepositions. Firstly, for this purpose, the study analyzes the types and meanings of English prepositions, which are presented in the elementary English textbooks. For the English textbooks used for the third, fourth, fifth and sixth grades, the study examines an elementary English teachers’ guide published by three publishers (i.e., Chunjae Education INC, YBM and Daekyo) and used most commonly by the elementary schools in Gyungnam province. Secondly, 200 primary students were tested using a preposition test which was written based on the elementary English textbooks.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 연구결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-700-000952021