메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제43호
발행연도
2014.1
수록면
385 - 416 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to research reader’s role and communication modes in interpreting novel. To achieve this, this paper analyses Cho Se-Hee’s ≪A Small Ball a Dwarf Fired≫ and it’s interpretive texts. First of all, I examine narrative theories on readers and get suggestions for this study. According to these, I suggest four roles of the actual reader in interpreting novel and researched communication mode in each role, to put it concretely, narrative reader is a role which the actual reader experiences a fictional world based on narration of the narrator on the position of the narratee, authorial reader is a role which the actual reader infers and evaluates ways and values of the implied author on the position of the implied reader, intertextual reader is a role which the actual reader communicates with the career author by extending inference about the implied author based on successive readings, and communal reader is a role which the actual reader communicates deeply with the implied author by the negotiation of meaning in the interpretive community.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0