메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제71호
발행연도
2018.1
수록면
169 - 190 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is on how Koreans categorize phonemes from pronunciation of the Korean stop sounds of Chinese students in Korean beginner’s class. Also, focuses on difficulties Korean learners have when learning Korean stop sounds. For this study, an experiment on speech product was performed on 10 Chinese students learning Korean, with the data Perception experiment was performed on three Phonetic experts. From the pronunciation of Korean learners correct perception ratio for lax consonants were an average of 17.6% and lower on syllable initial consonants. In addition, depending on the phonological environment of the phoneme different perceptual categories were observed, on the initial sound position lax consonant perceived as aspirated consonant and on the word medial sound position lax consonant perceived as tense consonant was found as a result. Based on these results, education methods for Korean stop sounds which can be placed in various environment was presented.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0