메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박희경 (안산시청) 배용진 (중앙대학교)
저널정보
한국색채학회 한국색채학회논문집 한국색채학회논문집 제34권 제4호(통권 제88호)
발행연도
2020.11
수록면
56 - 63 (8page)
DOI
10.17289/jkscs.34.4.202011.56

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study collected the interior color design palettes of the 3rd year project, "Color My School Beautiful", implemented in 2019, and analyzed Main Color, Sub Color, and Accent Color based on NCS. The results derived from the study are as follows. First, the entire school"s color palette reflects the user preferences and the needs of the school, where the colors are limited to high brightness. Second, the color palette tends to use main colors with high brightness and low saturation to create a bright and active educational space mood. Also, in Sub Color and Accent Color, various nuances are used, and saturation is increasing. Third, when comparing the color palettes between elementary, middle, and high schools, there were slight differences in terms of hue, but no differences in nuances. Starting with this study, if the results of the annual "School Colors for Better Learning" Project are databased, they can be used as basic data for the color guidelines of schools that do not receive project support. It is also expected that it will be possible to develop a school color design pallet in the future.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Theoretical background
3. Investigation and Analysis
4. Conclusion and Proposal
References

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-651-000078087