메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이진화 (중앙대)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.21
발행연도
2021.1
수록면
752 - 770 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study attempted to clarify misunderstandings about grammar instruction in task-based language teaching (TBLT) by carefully examining tenets of TBLT and identifying sources of confusion. Arguing that focus on form which draws learners’ attention to language form in addition to meaning is central to TBLT, this study illustrated how grammar instruction can be integrated into the design and implementation of TBLT with concrete examples. In addition, this study introduced a cognitive approach to TBLT which claims that task design can lead to changes in learners’ attentional allocation and subsequent L2 performance. Based on the review of recent research on the effects of task characteristics on L2 language production, this study suggested ways to manipulate task characteristics to elicit desired English grammar learning.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 과제기반 교수법에서의 문법 교육에 대한 일반적 인식들
3. 과제기반 교수법에서 의미-형태 초점 기법을 활용한 영문법 교육 예시
4. 과제 디자인을 통한 영문법 교육
5. 결론
References

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0