메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신희원 (서울시립대학교) 나현영 (서울시립대학교) 손주안 (서울시립대학교) 엄예슬 (서울시립대학교) 강동화 (서울시립대학교)
저널정보
한국건축친환경설비학회 한국건축친환경설비학회 논문집 한국건축친환경설비학회 논문집 제15권 제4호
발행연도
2021.8
수록면
338 - 349 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this study was to analyze the particle emission rates according to elementary school student’s activities in classrooms. Both laboratory and field experiments were conducted to measure particle emission rates with different students’ activities. The laboratory experiment was conducted to analyze particle emission rates by student’s height, weight, numbers, and activity types, while the field experiment was carried out to observe the combined impact of various activities on classroom air quality. The results showed that there were no significant differences in particle emission rates by student’s height and weight. However, notable increases in emission rates were observed when the number of students increases and an active and combined movement occurred. From the results of the field experiment, high particle emission rates were observed when the students enter the classroom frequently (dp< 0.3 ㎛) and during an activity class (dp> 0.3 ㎛).

목차

ABSTRACT
서론
연구방법
연구결과 및 토의
결론
References

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0