메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제30권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
927 - 949 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores the application of pragmatics for the university students’ improvement of English communication skills in web-based blended learning contexts. This paper first briefly introduces two language teaching methodologies, Communicative Language Teaching and Cooperative Language Learning, which focus on the learners’ communicative competence. The paper then examines the course Understanding English Pragmatics, which is implemented through web-based blended learning, with reference to the management and procedures. It explores how pragmatics works in practice by investigating students’ application of the major topics in pragmatics (e.g. deixis, implicature, politeness and cooperation, speech acts, constructing dialogues, narratives) and their analysis in multimedia resources (e.g. movies, animation). This study confirms the contribution of pragmatics in improving English communication skills in EFL contexts. (Dongeui University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0