메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박준휘 (Kyungsung University) 이동희 (Kyungsung University)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제71권 제7호
발행연도
2022.7
수록면
945 - 952 (8page)
DOI
10.5370/KIEE.2022.71.7.945

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents a simple mechanical vibration and acoustic noise reduction of IF(current-frequency) starting sensorless controlled compressor. The adopted compressor is controlled by the sensorless estimation using back EMF observer in the normal speed range. In order to increase the speed up to normal sensorless speed range, the IF open-loop starting method is used. At the IF starting, the speed variation from the fluid load makes a mechanical vibration and acoustic noise. In order to reduce the mechanical vibration and acoustic noise, a simple variable torque slope with initial rotor position estimation method is proposed in this paper. The proposed method uses an initial rotor position estimation than a conventional rotor alignment method. And, the torque reference slope according to the increased open-loop speed is changed by the hysteresis error between the open-loop reference speed and the estimated speed. Because of the initial rotor position and the variable current according to the speed can reduce the collision of the compressor at standstill and low-speed region. Consequently the mechanical vibration and acoustic noise can be reduced.
The proposed simple variable IF starting method is verified 2.2kW IPMSM driven HVAC(Heating, Ventilation & Air conditioning) compressor. Experimental results shows the reduced vibration and acoustic noise at the starting to normal speed range.

목차

Abstract
1. 서론
2. 센서리스 구동방식의 압축기 시스템 모델
3. 제안된 IF 기동 방식
4. 실험결과
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-560-001527218