메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
왕밍 (순천향대학교) 최재원 (순천향대학교)
저널정보
한국경영과학회 한국경영과학회 학술대회논문집 한국경영과학회 2022년 춘계 공동학술대회 논문집 [2개 학회 공동주최]
발행연도
2022.6
수록면
1,186 - 1,191 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study is built to identify the difference between customer engagement and reuse intention according to the three types of content characteristics. Analysis of variance was applied to compare three groups on average to analyze the differences between those groups. After testing the manipulation of experiment, structural equation modeling for various antecedents was performed. Interaction had a positive effect on Engagement, as we have proved within the paper. Content information had a positive impact on Engagement. The effect of attention on Engagement was confirmed as positive. Scarcity of time had a positive effect on engagement and Scarcity of quantity had a positive effect on engagement, Ubiquity has a positive effect on engagement. System quality positively affects engagement. Ease of use has a positive effect on engagement. Consumer engagement had a positive effect on reuse intention. Finally, there are differences among the three kinds of mobile commerce as conclusion within the findings.

목차

Abstract
Introduction
Theoretical Background
Research Model
Research Methodology
Results and Discussions
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0