메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최준호 (가톨릭대학교) 조현아 (가톨릭대학교) 류다현 (가톨릭대학교) 김경자 (가톨릭대학교)
저널정보
가톨릭대학교 생활과학연구소 생활과학연구논집 생활과학연구논집 제38권 제1호
발행연도
2023.1
수록면
1 - 22 (22page)

이용수

DBpia Top 1%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Purpose of this study was to analyze consumer trust on instagram ads. and it’s effect on consumer purchasing behavior. Data were collected from 214 college students in Seoul metropolitan area via online survey and social big data were used to complement the survey data. Respondents made 2.2 purchases and spent 107,900 won during last 6 months on the average after they watched Instagram ads. Female consumers bought more cosmetics and diet products than male, while male consumers bought more sporting goods than female. Respondents trusted Instagram ads about 52% on the average. The top 2 reasons of the trust were because of‘good user review’ and ‘realistic ads. image’. However, big data analysis showed that the evidence of distrust on Instagram ads. was growing too. Consumer trust on Instagram ads. significantly affected on the consumers’ purchasing frequency, spending expenditure, and consumer satisfaction after purchase.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 문헌고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0