메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주인원 (단국대학교)
저널정보
일본어문학회 일본어문학 일본어문학 제98호
발행연도
2022.8
수록면
167 - 187 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to verify the effect of reading methods on text understanding and output of Japanese learners through comparison between oral reading and silent reading. A reading comprehension test was conducted on 20 intermediate learners and 20 advanced learners. Three tasks were prepared to measure each reading comprehension level. Oral reading, silent reading, and chinese character direction, the effect of these three factors on the task score was examined. For intermediate learners, it was confirmed that the reading method of oral reading was more effective in obtaining scores than silent reading. For advanced learners, the advantage of oral reading was not confirmed, but positive results in expression memory were confirmed. Finally, this study advised on reading comprehension learning methods and teaching methods based on the results of the survey.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0