메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이상민 (종촌고등학교) 정양수 (충남대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제37권 제2호
발행연도
2021.8
수록면
181 - 196 (20page)
DOI
10.18627/jslg.37.2.202108.181

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to compare the perceptions of students and teachers to get a better understand the current online English education and to get insights for online learning since the outbreak of COVID-19. For this study, questionnaires have been used for 513 students and 10 teachers of girls high school located in “D” city, South Korea. The results are as follows: First, there were no significant differences in student and teacher perceptions depending on the subcategories of online English learning. Second, both groups showed the average level of satisfaction with online English classes. Third, both groups showed the necessity for encouraging interaction among class participants. Considering the results above, interaction among class participants should be encouraged by either implementing synchronous mode of class or any other way. this research was based solely on the asynchronous mode of online education with class video contents, so it was not able to comprise other varieties of online learning. This study could be difficult to find out detailed differences in the perceptions of teachers and students only with Likert-scale items and a few open-ended questions. Thus, employing an in-depth interview might be suggested for future study.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0