메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이진호 (전남대학교)
저널정보
서강대학교 언어정보연구소 언어와 정보사회 언어와 정보 사회 제25권
발행연도
2015.7
수록면
305 - 323 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this Study we surveyed what difference have been there between the government designed textbook(2002) and an authorized textbooks(2012, 2014). All Textbooks are common in having composition of two major parts, phoneme inventory and phonological process. The number and classification of phonemes are same all but very minute details, for example whether ‘h’(ㅎ) is plain or not. This is owing to ‘standard pronunciation norm’(표준 발음법) enforced in 1989. For the phonological process there were some differences according to the textbooks. These differences have disappeared by curriculum revision. So Textbooks based on 2011 curriculum revision classify phonological process identically. This resulted from accepting the outcome of the descriptive grammar.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0