메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제7권 제8호
발행연도
1999.11
수록면
99 - 106 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study deals with the effect of combustion chamber shape on in-cylinder soot oxidation characteristics of a D. I. diesel engine. The analysed combustion chambers were a toroidal and a reentrant, a reentrant with a projection(Complex).
The two-color method was used to measure in-cylinder flame temperature and KL value which is approximately proportional to the soot amount along the optical path. In additon, heat release rate was calculated from the in-cylinder pressure data. .
From these investigations, the soot oxidation of the reentrant and the complex which were strengthen squish flows went worse in late combustion period under heavy-load operation compared to that of the toroidal at retarded fuel injection timing. It might be the cause of the flame holding that squish lip depress the outflow of flame from the bowl to the entire comsbustion space.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.실험장치 및 방법

3.결과 및 토론

4.결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-013988443