메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
남영숙 (한국교원대학교) 장호창 (한국교원대학교) 박태윤 (연세대학교) 문윤섭 (한국교원대학교) 김찬국 (서울대학교) 우정애 (장흥중학교) 안미영 (대안여자중학교) 지승현 (한국교원대학교) 문경희 (한국교원대학교)
저널정보
한국환경교육학회 환경교육 環境敎育 第23卷 第4號
발행연도
2010.12
수록면
44 - 55 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to develop an environmental report for children and to examine the learning effects of the environmental report on elementary school students. This study is carried out by the survey. The results of this study are as follows.
First, the Environmental Report for children, which consists of 8 subjects related to the environmental policy in Korea. 1) Green Growth and Sustainable Policy, 2) Climate Change, 3) Water Supply and Sewage Policy, 4) Sustainable Watershed Management, 5) Conservation of Biodiversity, 6) Resource Recirculation, 7) Environmental Health for Children, and 8) Environmental Dictionary, was systematically developed.
Second, the Environmental report developed was examined the effects to third and fourth grade elementary school students in Incheon and Daegu. By dividing elementary school students into two groups: A Control group and an Experimental group, the lessons were respectively executed.
In conclusion, the Environmental Report leads to good effects when it is applied to both Environmental Education and the public relation of the Environmental Policy in Korea. Finally, it would be expected to be efficient in learning Sustainable Development and the Environmental Policy.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과 및 논의
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-370-004169126