메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Nami Shin (이화여자대학교) Sang-Keun Shin (이화여자대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제26권 3호
발행연도
2010.9
수록면
325 - 349 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The claim that diagnostic testing can improve language teaching and learning is not new, but there is very little work on the usefulness of this important instructional tool. Utilizing both quantitative and qualitative research methods, this study examined whether classroom diagnostic tests could provide critical information for the teacher and the students that could make classroom teaching and learning more effective. The results showed that the use of diagnostic tests had a beneficial effect on teaching and learning. The teacher’s time allotment in the experimental group was determined by the number of the students who were already familiar with course objectives. The tests also had a positive effect on the students’ achievement. Implications of the findings are discussed.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Diagnostic Testing
Ⅲ. Methods
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion and Implications
References
Author’s Biodata

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0