메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kyung-Mi O (Dongduk Women’s University) Eun-Jeong Kim (Gyeongsang National University) Jungwan Yang (Dongduk Women’s University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제25권 1호
발행연도
2009.6
수록면
259 - 292 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study has explored how English reading assessments in general English programs are designed and managed, and also explores ideas of implementing an extensive reading approach in classes. For the analysis, the study employs twenty eight instructors teaching readings in general English programs at universities. In the data collection procedure, questionnaires, test analysis, and in-depth interview methods are used. The findings indicate that, although some instructors understand the role of extensive reading, most of the reading tests used in general English reading programs focus on an intensive reading approach, partly due to class sizes and also to practicality matters. The study presents the idea of using online communities and assessments in implementing extensive reading classes in practice.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Research Methods
Ⅳ. FindingsandAnalysis
Ⅴ. Conclusions
References
Appendix

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0