메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제16집
발행연도
1999.12
수록면
583 - 600 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to examine extensive reading and to develop an extensive reading course for Korean university students. Extensive reading may be defined as `an approach to the teaching and learning of second language reading in which learners read language quantities of books and other materials that are well within their linguistic competence" (Day and Bamford 1988;xiii). Extensive reading programs have existed for many years all over the world with many benefits at all levels from primary schools to universities, for both the first language and the second (or foreign) language. Section 2 defines extensive reading. Section 3 considers setting up a programme for extensive reading. Extensive reading exposes the students to a wide range of materials. In this section, graded Readers which are ideally suitable for extensive reading are discussed. Methods of providing extensive reading and various activities are also examined. Finally, in section 4, a course for extensive reading is designed in the context of Korean universities. In the course, graded Readers appropriate for university-level students are suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002554761