메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양한나 (울산과학기술대학교) 송민석 (울산과학기술대학교)
저널정보
대한산업공학회 대한산업공학회지 대한산업공학회지 제41권 제1호
발행연도
2015.2
수록면
86 - 96 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A lot of research works in the BPM area focuses on the development of new techniques in process mining. Even though the application of process mining to analyze real life process logs is important, only few case studies are available. Thus, in this paper, we conduct a case study on how to analyze a real life process log which comes from a Korean company in the heavy industry area. We analyze a customer service process that consists of a series of activities to enhance the level of customer satisfaction. In this case study, five research questions are derived based on collected questions from the company. Then we focus on bottleneck analysis, basic performance analysis and pattern analysis that are selected in order to answer the research questions. The analysis shows some abnormal behaviors in the process and possible ways to improve current processes are suggested.

목차

1. 서론
2. 관련 연구
3. 분석 프레임워크
4. 사례연구 - 고객 서비스 프로세스 분석
5. 결론 및 추후 연구
참고문헌

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-530-001083185