메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sangwoo Kwon (Seoul National University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제31권 2호
발행연도
2015.6
수록면
3 - 27 (25page)
DOI
10.17154/kjal.2015.06.31.2.3

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The additional use of the copula be has been found in the oral and written data of novice Korean English learners. Several studies attributed the phenomenon to cross-linguistic influence; the transfer of topic and subject marker of the L1. This study examines the additional be and be-involving expressions found in the spoken data made by five low and low-intermediate level Korean English learners’ talk-in-interaction: one dyadic and the other quaternary. Additional be occurrences are thoroughly examined with the emic perspective of Conversation Analysis. Firstly, according to this study’s findings, an overgenerated be shows the developmental aspect of the L2 speakers, with regard to their interlanguage stage and the capacity of tense and negation inflection. Secondly, overgenerated be and be-involving expressions are deployed as an international resource in doing repair by novice speakers, as a way of enacting a turn-holding strategy to complete their turn successfully, with the aim of making time for thinking and planning their next utterances.

목차

Ⅰ. INTRODUCTION
Ⅱ. LITERATURE REVIEW
Ⅲ. METHOD
Ⅳ. FINDINGS
Ⅴ. DISCUSSION
Ⅵ. CONCLUSION
REFERENCES

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-001613288