메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Ko, Young-Ah (Shinhan University)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제21권 제4호
발행연도
2016.11
수록면
285 - 309 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the relationship between the gender differences and the level of listening anxiety among English learners in Korea. 56 college students practiced English listening through mobile apps for four weeks, and filled out a 5-point Likert scale regarding listening anxiety (FLLAS) before and after the experiment. Also, they completed an open-ended questionnaire about their learning experience as the last step. The results showed different levels of listening anxiety between females and males, especially on anxiousness, confidence, and the attitude toward English. Female students exhibited higher anxiety while showing while showing higher confidence and more positive attitude toward English compared to their counterpart at the same time. However, there was no meaningful difference on the post test. On the open-ended questionnaire, similar patterns were discovered, and most responses were about their positive learning experience of using mobile apps for listening practice. This study concludes with suggestions for further studies and limitations of the study.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion
References
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-001842175