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학술저널
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송진섭 (한국기계연구원) 노홍준 (한양대학교) 이한민 (한국기계연구원) 김찬호 (전진CSM) 박효석 (STS)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제25권 제2호
발행연도
2017.3
수록면
227 - 235 (9page)
DOI
10.7467/KSAE.2017.25.2.227

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In this paper, a systematic 5-mode(road steering, all-wheel steering, crab steering, reduced swing out mode and independent steering) steering algorithm design process for an all-terrain mobile crane with 5 axles and all steerable wheels is proposed. Steering angles for each steering mode are designed based not only on basic theory but also on vehicle specification, design limitation and requirements. A multi-body dynamic analysis is carried out to investigate the feasibility of the steering algorithm. According to the results, the proposed steering algorithm meets the objective of each steering mode.

목차

Abstract
1. 서론
2. 개발차량의 제원 및 성능 목표
3. 개발 차량에 대한 조향 알고리즘 개발
4. 다물체 동역학 해석을 이용한 조향 알고리즘의 타당성 검토
5. 결론
References

참고문헌 (7)

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