메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김형태 (총신대학교) 최윤희 (총신대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제22권 제3호
발행연도
2017.8
수록면
121 - 145 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research was to investigate the effects of graphic organizer instruction on English grammar acquisition of Korean EFL learners. Participants were 25 Korean secondary school students in Seoul. The period of this experiment was eight-week long and each class lasted for one hour, including a twenty-minute test. The tests were assigned twice a week. The data were analyzed using SPSS 19.0 through pre- and post-test of English grammar. The results are as follows. First, participants showed meaningful improvement in four parts―the distinction of parts of speech, adjective and adverb, adjectival and adverbial phrases and noun clauses, relative clauses and subordinate clauses in the sentence of English grammar, but showed little improvement in learning tenses, passive voices, gerund, and infinitives. Second, the participants reported their increased interests in learning English grammar using graphic organizers. The results provide some pedagogical implications for effective English grammar instruction using graphic organizers.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 이론적 배경 및 선행연구
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-740-001242062