메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jung Hyun Lim (Konkuk University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제53권 제2호
발행연도
2017.8
수록면
321 - 341 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates the questions of (a) how Korean speakers of learning English process locally ambiguous reduced relative clause during on-line comprehension and (b) whether/how task at hands changes second language (L2) processing patterns in ambiguity resolution. Participants read the locally ambiguous sentences that contain reduced relative clauses on a self-paced reading task. The stimuli sentences were manipulated with verb morphology, post-ambiguity cue, and different types of comprehension questions. The results showed that the L2 speakers were able to make use of both verb morphology and post-ambiguity cue information and that the sensitivity was influenced by the question types. The study suggests that the L2 learners are influenced by both verb morphology and cue information when resolving the ambiguity, and that reading goals significantly affects the process of ambiguity resolution. The findings are discussed in light of the good-enough (GE) language processing.

목차

1. Introduction
2. Background
3. The Current Study
4. Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-701-001258667