메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최성호 (한양대학교) 이미선 (한양대학교)
저널정보
한국언어학회 언어 언어 제41권 제1호
발행연도
2016.4
수록면
165 - 180 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated whether Korean adult EFL learners use verb-specific information when reading temporarily ambiguous sentences. In a self-paced reading task, we examined the effect of subcategorization bias of verbs on ambiguity resolution, using two types of biased verbs: S-biased verbs (e.g., The waiter insisted the reservation was made by a woman) and NP-biased verbs (e.g., The waiter confirmed the reservation was made by a woman). The reading times indicate that Korean EFL learners with high proficiency of English do not use verb bias information during online sentence processing. However, the results suggest that our participants’ insufficient experience with English, interacting with their L1 word order, may hinder their using the verb information in online processing.

목차

1. 서론
2. 선행연구
3. 실험
4. 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-002701692