메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박종호 (진주교육대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제29권 제5호 (통권 제89호)
발행연도
2017.10
수록면
1,575 - 1,583 (9page)
DOI
10.13000/JFMSE.2017.29.5.1575

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the misconception of light refraction at the plane intersection of 32 students, 4th-6th grade elementary-school J located at the G-region. At the plane of incidence, the conceptions of light refraction on the students were examined into three concepts: concept of light propagation, concept of light refraction, and position of the image. The two diagnostic questions used in the study probed the students" ability to use a ray diagram to explain the relationship between object, image and observer, and then to use the ray diagram to qualitatively determine the position of the image. The results of this study were as follows: As for the transmission of light, most elementary school students understood that the light started from the eye. Also, the majority of students did not understand that the refraction of light was refracted at the interface between water and air. The students expressed the ray based on the terms they learned about the position of the image without the correct scientific reasoning process. The results of study indicate that students require very careful instruction if they are to understand how objects are seen and how images are formed when light refracts through a planar surface.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 결론 및 제언
References

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-454-001344782