메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
곽혜영 (고려대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제85집
발행연도
2018.6
수록면
1 - 23 (23page)
DOI
10.21296/jls.2018.06.85.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the frequency of paraphrasing strategies used by Korean university students in English summary writing along with the quality of those paraphrases. Twenty summaries on an expository text were collected and attempted paraphrases identified. The paraphrases were analyzed according to six types of paraphrasing strategies and their qualities examined by focusing on semantic, lexical, and syntactic aspects. Results showed that the lexical/syntactic combinatory strategy was used most frequently and the syntactic modification strategy the least frequently. Some paraphrases showed semantic incompleteness while others were characterized by inappropriate lexical choices resulting from the lexical modification strategy employed. Sentence structures of the paraphrases were entirely or partially different from the source sentences. The study provides pedagogical implications for improving students’ paraphrasing skills in academic writing.

목차

1. 서론
2. 선행 연구
3. 연구 방법
4. 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-700-003107546