메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
YeonJoo Jung (Pusan National University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제35권 제1호
발행연도
2019.3
수록면
25 - 49 (25page)
DOI
10.17154/kjal.2019.3.35.1.25

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the effect of explicit instruction on the acquisition of second language (L2) grammar when it is presented to L2 learners before carrying out an interactive language task. In particular, this study investigated the role of explicit instruction in drawing learners’ attention to the target linguistic form (i.e., noticing) during peer interaction and facilitating the learning of the relevant structure. The target grammatical structure was the object-of-preposition type of relative clauses (RCs). The current study employed a pretest-posttest design with 32 English as a Second Language (ESL) learners who were randomly assigned to either an interactive task with explicit instruction (+EI) group or an interactive task alone (-EI) group. Learners participated in a pretest, a treatment session, and a posttest. Learners’ implicit and explicit knowledge of the target structure was measured using a grammaticality judgment task and a sentence completion task, respectively. Results indicated that explicit instruction did not necessarily lead to greater instances of noticing and that explicit instruction was beneficial for acquiring explicit knowledge but not implicit knowledge.

목차

I. INTRODUCTION
II. LITERATURE REVIEW
III. METHOD
IV. RESULTS
V. DISCUSSION
VI. CONCLUSION
REFERENCES

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-701-000561965