메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강예빈 (부산대학교)
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제30권 제1호
발행연도
2023.2
수록면
1 - 23 (23page)
DOI
http://dx.doi.org/10.14384/kals.2023.30.1.001

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this study is to examine the effects of explicit and implicit Form Focused Instruction(FFI) and Corrective Feedback(CF) on EFL learners to acquire the intonation of English choice questions which have different levels. For explicit FFI and CF, the Consciousness raising method and explicit corrections about learners’ mistakes were applied to the research. For implicit FFI and CF, the Input enhancement method and indirect prompt feedback were used. To analyze the effect of each method, the research employed a pretest and post-test with 60 Korean middle school learners assigned to three groups: Control, explicit, and implicit group over 8 weeks. The results were measured through a written, controlled read-aloud, and free speaking test. An interview with learners was also done after the post-test. The results discussed the crucial role of explicit FFI and CF for learning complex intonation patterns and the potential strength of implicit CF to improve target intonation in free conversation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0