메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이동규 (충북대학교) 기석철 (충북대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제27권 제7호
발행연도
2019.7
수록면
553 - 560 (8page)
DOI
10.7467/KSAE.2019.27.7.553

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we propose a real-time implementation of the new Parking Lane Departure Warning System(PLDWS) algorithm for autonomous vehicle development. The proposed algorithm is for converting the top view image of the AVM camera into nine divided images and learning the deviation of parking line by studying the divided image based on deep learning. Wide angle cameras are mounted on the front, rear, left side, and right side of the real vehicle, and the top view image is obtained through the calibration of each camera. Considering that the visible range of the AVM varies according to the mounting position of the vehicle, the actual distance based on the AVM image is measured and designated as region of interest(ROI) to the front and rear, right and left 2-m regions(3 in the horizontal direction and 3 in the vertical direction). The proposed algorithm was implemented on NVIDIA Jetson TX2 board for deep learning implementation, and tested in Keras deep learning framework environment and Ubuntu 16.04 OS. It showed 98.01 % precision and 99.13 recall. The processing speed was 5.5 to 6 FPS. By using PLDWS, the driver can be notified with a warning about the parking situation through the camera, and the output of the PLDWS can be used for vehicle control when implementing the autonomous parking system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이탈 영역 탐색 방법
3. 실험 환경
4. 실험 결과
5. 결론
References

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-556-000682113