메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Ahn, Soojin (인천대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제61권 제3호
발행연도
2019.8
수록면
201 - 222 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored the type and frequency of grammatical errors Korean EFL learners make when they communicate with their peers in English. This study also tried to see if these grammatical errors reduce the intelligibility of the interlocutors and interfere with the conversation. In this study, English speaking conversations of 66 Korean college students were recorded and transcribed before being classified into six categories of grammatical errors which were originally used in Chin (2001) and Kim (2004)’s study. It was found that the main errors in English conversation spoken by Korean EFL learners are in the use of noun phrases and verb phrases. In the sub-categories, the frequency lists of errors are as follows: omission of article, verb, and preposition, misuse of a word, and pronoun. Conversation analysis also shows that the communication problems were rarely caused by grammatical errors.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Background
Ⅲ. Methods
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion and Conclusion
Works Cited

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000960791