메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안수진 (한양대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제59권 제2호
발행연도
2017.5
수록면
163 - 186 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study tried to figure out frequency, types and functions of cohesive devices used for oral conversation and written summary. For analysis, this study collected 35 oral conversations and 70 written summaries by Korean EFL students. Cohesive devices were classified based on Halliday and Hasan(1976) model. The results showed that the frequency of different types of cohesive devices were differently distributed between spoken and written discourse. The two most frequently used devices in both discourses were pronominal reference and lexical repetition. The finding does not support the conclusion of researches that personal pronouns are not widely used in written discourse. In both discourses, substitution and ellipsis devices were the least frequently used. Overall, the results are in line with those of previous studies that have found the overuse and misuse of certain cohesive devices by EFL/ESL learners.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 결과
Ⅴ. 논의
Ⅵ. 결론
인용문헌

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0