메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생애학회 생애학회지 생애학회지 제5권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
17 - 39 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine communicating, problem-solving, and self-directed learning abilities in undergraduates at Jeju University in Korea. The total of 341 subjects (188 males and 153 females) were recruited from diverse major fields. Statistical methods of ANOVA and multiple regression analysis were employed. Results indicated significant differences by the major and sex: the undergraduates majoring in fields of social science generally scored higher levels in the abilities, and female-undergraduates scored higher than male-undergraduates on the average. Additionally, the sub-factors of each ability significantly explained the variance of other abilities. Conclusively, in the light of the inter-relatedness among above abilities, both the acquisition of advanced knowledge and the cultivation of life skills are warranted to be incorporated into university curriculum as a part of elementary education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0