메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제32호
발행연도
2006.1
수록면
115 - 138 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kim Jungnam. 2006. 10. 30. A Study on the Type of Errors Produced by Korean Learners: Centering on the Tense & Connective Ending Representation. Bilingual Research 32, 115-138. This paper aims to describe the errors of Korean learners in beginning and intermediate levels and to provide the effective teaching methods for them. In this paper, we concentrate on the representative errors of tense & connective ending, especially concerned with '-a/eo'. Because Korean is one of the languages in which conjugation is well developed, tense and connective ending are very significant and difficult items in Korean language education. We classify the errors of tense into eight types and the errors of connective ending into four types. Finally we try to investigate the cause of each error and then to present several teaching methods corresponding to each error type and cause.(Kyung Hee University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0