메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본어교육학회 日本語敎育 日本語敎育 제87호
발행연도
2019.1
수록면
35 - 50 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this research is to reveal what words, phrases, clauses or sentences do Japanese language learners (hereinafter called “Learners”) perceive as a related expression and why. The research reviews 96 sets of related expressions and their relations in each set, taking samples from 7 Learners of research participants. As a result of observing similarities of Learners’ relating methods and categorizing them, the study finds out there are 5 types of relating method. First 3 types are the approaches which find a similarity “within the Japanese linguistic system,” namely: 1) syntactic similarity, 2) morphological similarity, and 3) semantic similarity. The other 2 types are to find a similarity “outside Japanese linguistic system”: 4) pragmatic similarity and 5) similarity referring to multiple languages. The results of this research claims that the Learners relate a Japanese expression to multiple expressions not only from Japanese linguistic system but also from its outside by finding a similarity between each expression.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0