메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jong-Duk Jang (Kyungpook National University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제91집
발행연도
2019.12
수록면
1 - 23 (23page)
DOI
10.21296/jls.2019.12.91.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Many previous studies have demonstrated that flipped learning has more advantages than traditional learning in the context of teaching ESL (English as a second language) and EFL (English as a foreign language). The present study aimed to directly examine effectiveness of flipped learning on student anxiety, with 61 intermediate level EFL students. The t-test results showed that the levels of foreign language anxiety were significantly lower at the post-test than at the pre-test both in traditional classroom and in flipped classroom. The ANCOVA results showed that flipped learning causes less anxiety than traditional learning does, regarding speaking anxiety, low self-confidence on English ability, native speaker anxiety, and overall anxiety, but not in the case of English test anxiety. These results indicate that flipped learning seems to be preferable to traditional learning when EFL teachers give TOEIC lessons to intermediate level students so as to create low anxiety classroom.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Method
4. Results
5. Conclusion and Implication
References

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-700-000543276